Ik al meer dan 10 jaar Dutchtone (naja, ik ben even Orange geweest en later T-Mobile), maar ik ben gewoon Dutchtone. Omdat het alles in 1 was: je hebt een maandbedrag en daar zit alles in, maak je het niet op, dan gaat het mee. Leek en lijkt me nog steeds een prima idee. De providers vonden dit uiteindelijk geen goed idee, want ze verdienden er niets mee. Opeens moest je allerlei bundels hebben, en bleef het tegoed niet meer onbeperkt geldig, data limieten, etc. Dus vorig jaar na meer dan 10 jaar het besluit genomen om over te stappen. Maar omdat ik nog een gigantisch tegoed had, eerst nog een jaar zonder data abonnement en alleen bellen. Dat scheelde aanzienlijk in kosten en mijn tegoed heb ik opgemaakt door bellen in het buitenland en data. Gisteren was dan eindelijk de dag dat ik over zou gaan naar Ben (notabene onderdeel van T-mobile). Vanaf een uur of 11:00 had ik inderdaad geen bereik meer, jammer genoeg had ik de Ben sim-kaart niet bij me, dus dat ging dan maar in de avond. Geen geluk, geen MM #2 ondersteuning op de sim. Klantenservice Ben….oh…die is van 09:00 tot 17:00 bereikbaar, en ook geen webcare team natuurlijk, want het is prijsvechter.
In de ochtend dus om 09:01 aan de telefoon, en na 5,5 minuut wist ik dat ik na 11:00 weer een poging kon wagen. Nog een keer of wat de telefoon uitgehad, verschillende codes ingevoerd, maar nog steeds geen netwerk. Weer een belletje (niet mobiel) naar de klantenservice en 6,5 minuut later kon die nog niets voor me doen, want ik moest toch echt de sim-kaart in een andere telefoon proberen. Mijn ‘verzoek’ om een nieuwe sim-kaart werd niet gewaardeerd en zou ook niet helpen bij de storing. Nu dus op zoek naar een telefoon voor een sim-switch…
Uiteraard maakte het niet uit of ik de sim-kaart in een andere telefoon stopte, want de sim-kaart is het probleem dat wist ik al, en nog erger: dat wist men bij Ben ook al, want in een volgend gesprek van wederom een minuut of 6 wist de klantenservice mij te melden dat het een groter probleem is, en dat meer mensen er last van hebben. Ik ben dus niet de enige, dus het vorige gesprek met de acties die ik moest ondernemen en het switchen van telefoon van wat ik zou moeten doen is niet om gevraagd, en is ook totaal niet nodig geweest. Men kon (wilde) verder ook helemaal geen email sturen als het probleem was opgelost, ik moest gewoon regelmatig de telefoon uitzetten en weer aanzetten en dan zou het vanzelf een keer goed gaan.
Op woensdag een uur of 16:30 na de zoveelste uit en weer aanzetting van de telefoon was het dan zover: ik zat op een mobiel netwerk, en kon gewoon bellen…een godswonder. Nu nog twee zaken regelen: een account op www.ben.nl want DAT lijkt nog niet fixed te zijn, en kosten verhalen…
Leave a Reply