Service

In het verleden heb ik al slechte ervaring gehad met de service (lees: geen service) die de Rabobank biedt voor zijn klanten. Verder niet heel vervelend, je zorgt gewoon dat je niets meer met ze doen en houdt een ‘stille rekening’ aan. Gisteren kreeg ik echter een brief van de strekking: U heeft nu een betaalpakket waar u niets voor betaald, wij gaan dit omzetten naar een pakket waar u wel voor moet betalen. Dus deze ochtend lekker in de telefoon hangen om door te geven dat ik het daar niet helemaal mee eens ben. Dan krijg je een uitleg dat alle huidige pakketten worden opgeheven en dat je alleen nog maar een betaald pakket kunt afnamen. De logisch reactie van mij is dan natuurlijk: dan zou ik graag mijn rekening opzeggen. Een korte pauze volgt, en daarna een herhaling van mijn antwoord. Het kan, maar dan moet ik wel langskomen op kantoor. Ik vraag waarom? En het antwoord is dat ze graag willen weten dat ik degene ben die de rekening opzegt, en daarvoor hebben ze een schriftelijke verklaring nodig en een kopie van een paspoort. Dus ik zeg netjes dat ‘schriftelijk’ betekend dat het op papier staat en dat een kopie van een paspoort ook papier is. Wederom een korte stilte, gevolgd door een de zin: als u niet in staat bent om langs te komen kunt u ook opzeggen door een brief te sturen naar:
Postbus 223
3500 AE Utrecht
(deze informatie is overigens niet te vinden op de website van de Rabobank)
Een slechte service van de Rabobank leidt dus uiteindelijk, na het nodige doorvragen, tot wel een goeie service, alleen wel een beetje op het verkeerde moment.

One Response to Service

  1. Ger says:

    Had nu maar gevraagd naar een antwoordnummer i.p.v. een Postbusnummer :)

    Rabo lijkt dus ook al op ABN/Amro. Alleen voor de grote business en niet meer voor de gewone klanten.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *